Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Strona korzysta z plików cookie.
Zamknij
kosmetyczni.pl Linkedin kosmetyczni.pl Facebook
pl
en
16
mar
2017
Polski eksport kosmetyków rośnie w siłę!
Rok 2016 zakończył się kolejnym rekordem w polskim eksporcie kosmetyków. Odnotowano wzrost wolumenu sprzedaży kosmetyków o 12% - 602 tyś. ton oraz wzrost wartość sprzedaży o 16% - 11,8 mld PLN w stosunku do roku 2015.

Dobra pasa to zasługa intensywnego rozwoju firm z polskim kapitałem, które przecierają nowe szlaki eksportowe i sprzedają droższe, innowacyjne produkty na rozwiniętych rynkach. To także efekt 3-letniego programu pomocy rządowej oraz wysiłek Związku, skoncentrowany na zapewnieniu finansowania udziału w imprezach targowych. Przypomnijmy, iż fakt pozyskania 24 mln PLN na działania eksportowe sektora to efekt pracy naszej organizacji. Na szczególne uznanie zasługuje pozyskanie znacznych środków na zapewnienie kontynuacji wsparcia działań proeksportowych w minionym, 2016 roku. Realizacja projektu Polska Krajem Partnerskim Cosmoprof Bologna 2016 to sukces Związku, ale także Ministerstwa Rozwoju i Premiera Morawieckiego, którzy zaufali naszym argumentom. 
 
Pomimo, że polski eksport w dużej mierze budują fabryki globalnych koncertów tj. Kosmepol, polska fabryka grupy L'Oreal to działania eksportowe rodzimych producentów z roku na rok wzmacniają swoją pozycję. Szacowany udział w rynku eksportowym firm z polskim kapitałem to już 25-30%. W 2016 dwucyfrowy wzrost dynamiki eksportu odnotowały tj. Inglot Sp. z o.o., Ziaja Ltd. Zakład Produkcji Leków Sp. z o.o., Oceanic S.A., Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o.

Głównymi odbiorcami polskich kosmetyków są rozwinięte rynki krajów Unii Europejskiej (Wielka Brytania, Niemcy). Warto zwrócić uwagę, że wyraźnie rośnie eksport na Daleki Wschód, zwłaszcza do Wietnamu, Korei, Kuwejtu. Przeważa sprzedaż preparatów do upiększania i malowania oraz pielęgnacji skóry, które stanowią aż 46% ogółu eksportowanych produktów kosmetycznych.

Perspektywy polskich kosmetyków na rynkach zagranicznych są obiecujące. Ciągle przybywa polskich marek, zainteresowanych sprzedażą produktów na całym świecie, a ich potencjał eksportowy jest olbrzymi.

 

Więcej nt. polskiego eksportu kosmetyków przeczytają Państwo w artykule gazety Rzeczpospolitej pod tym linkiem: http://www.rp.pl/Biznes/303159859-Polskie-kosmetyki-przebijaja-sie-w-swiecie.html#ap-2

Tagi:
Tagi

Zobacz więcej tagów